Mobilny CRM jest w systemie PSMobile Sale to przede wszystkim Moduł Wizyty. Pozwala planować i realizować wizyty u klientów. Planujemy je systemie PSMobile Center, a następnie pobieramy przez aplikację podczas procesu synchronizacji danych. Wizyty możemy tworzyć „ręcznie” przez użytkowników aplikacji mobilnej.
Wizyty
Planowanie w aplikacji PSMobile Sale – Mobilny CRM może odbywać się z dwóch poziomów:
– z poziomu menu, w module Klienci opcja Wizyta:
– z poziomu modułu Wizyt opcja Nowa wizyta (w tym przypadku aplikacja poprosi na następnym wyświetlonym ekranie o wybranie klienta):
Następnie użytkownik ma możliwość zdefiniowania szczegółów wizyty takich jak data początkowa i data końcowa wizyty oraz wprowadzenia ewentualnych uwag do całej wizyty.
Należy także dodać zadania dla wizyty klikając ikonę strzałki w dół w prawym górnym rogu ekranu, a następnie wybierając z menu opcję Zadanie.
Z wyświetlonej listy należy wybrać zadanie, jakie użytkownik chce zrealizować u klienta:
Po tym jak wybraliśmy wszystkie zadania, jakie mają zostać wykonane u klienta, można dokonać zatwierdzenia wizyty. W tym celu należy kliknąć ikonę strzałki w dół w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję Zatwierdź.
Wizyty w realizacji
Zatwierdzene wizyty do realizacji przenosimy do okna Wizyt w realizacji.
Wizyty w realizacji: okno zawiera wszystkie wizyty, które powinny być zrealizowane przez przedstawiciela. W pierwszej kolejności, kolorem czerwonym, oznaczają się wizyty do odrzucenia, ponieważ czas ich realizacji już minął. W dalszej kolejności – kolorem białym – oznaczają się wizyty bieżące. Kolorem szarym oznaczają się wizyty, które należy wykonać w przyszłości.
Dodatkowo lista wizyt rozdzielone są separatorami określającymi datę realizacji wizyt wraz z informacją o nazwie dnia.
Pozostałe ekrany dostępne w module Wizyt to:
Planowanie wizyt: okno zawierające bieżące, zaplanowane wizyty. Każdą zaplanowaną wizytę, można otworzyć do realizacji lub odrzucić. Możliwość taką uzyskamy po naciśnięciu ikony strzałki po prawej stronie w wierszu wybranej wizyty na liście.
Zrealizowane wizyty: okno zawiera wszystkie wizyty, niezależnie od statusu ich wykonania (zrealizowane lub odrzucone).
Niezrealizowane wizyty: na oknie tym wyświetlają się wszystkie wizyty, które są do zrealizowania, ale z jakiś powodów nie są zrealizowane do dnia bieżącego.
W systemie Mobilny CRM Możliwe jest wyszukiwanie wizyty za pomocą filtra w górnej części listy. Aby to zrobić wystarczy wpisać część nazwy klienta, do którego przypisana jest wizyta w pole u góry listy. Filtrowanie możliwe jest również po nazwie trasy Wizyty. Aby zmienić warunek wyszukiwania należy kliknąć w przycisk znajdujący się przed polem tekstowym wyszukiwania i wybrać z listy pożądaną opcję. Użytkownik może również przejść do zakładki sortowanie, w której można ustawić sortowanie rosnące lub malejące odnoszące się do filtru.
Aby wyszukać kontrahenta po części nazwy, należy w filtrze zaznaczyć opcję Wyszukiwanie frazowe.
W przeciwnym wypadku aplikacja będzie wyszukiwać klientów traktując wpisywaną frazę, jako początek tekstu.
Oprócz wyszukiwania możliwe jest również filtrowanie/zawężanie listy wizyt według: miasta klienta, ulicy klienta oraz planu realizacji. Aby skorzystać z filtrowania należy kliknąć na ikonę lejka w górnej części listy, wybrać interesujące ustawienia filtra zaznaczając je krzyżykiem, a następnie wybrać przycisk Zastosuj filtr – wówczas ikona filtru zmieni kolor na czerwony.
Mobilny CRM – Kopiowanie dnia pracy
Istnieje także możliwość kopiowania wybranych wizyt niezależnie od tego, jaki posiadają status (W realizacji, Planowane, Zrealizowane). W celu wykonania kopii danej wizyty należy kliknąć w ikonę strzałki w dół, a następnie wybrać opcję Kopiuj. W procesie kopiowania wizyt, kopiowane są wszystkie zadania z wizyty pierwotnej.
Wyświetli się komunikat pozwalający wykonać kopię wizyty dla innych klientów (należy wybrać opcję TAK) lub dla tego samego klienta (należy wybrać opcję NIE).
W przypadku kopiowania wizyty dla innych klientów wyświetli się lista klientów, na której możemy zaznaczyć tych kontrahentów, dla których chcemy utworzyć wizyty.
Korzystając z dostępnych na oknie filtrów, możemy w szybki sposób wybrać klientów np. z jednego miasta.
Po wybraniu klientów należy nacisnąć przycisk .
Wyświetli się kolejne okno, na którym możemy zdecydować czy wizyty, które tworzymy mają trafić na okno wizyt planowanych (wizyty planowane można edytować), czy od razu mają zostać zatwierdzone przez system i oczekiwać na wykonanie w oknie wizyt w realizacji (wizyty w realizacji można zrealizować lub odrzucić – nie ma możliwości ich dalszej edycji).
Na kolejnym oknie określamy zakres dat realizacji dla tworzonych wizyt.
O poprawnym wykonaniu kopii wizyt informuje stosowny komunikat:
Jeżeli wizyty nie uda się automatycznie zatwierdzić, wyświetli się odpowiednia informacja. Wizyty dla tych klientów utworzorzą się jako wizyty planowane.
W systemie możliwe jest także kopiowanie „całego dnia pracy”. Mechanizm ten pozwala utworzyć wizyty w wybranym przez użytkownika dniu na podstawie wizyt, które są już zatwierdzone do realizacji lub zostały zrealizowane w dowolnym dniu.
Opcja Kopiuj dzień dostępna jest z poziomu listy wizyt, a jej obsługa jest analogiczna do opcji kopiowania pojedynczej wizyty. Podczas kopiowania wizyt w ten sposób, użytkownikowi dodatkowo wyświetla się lista kontrahentów, dla których utworzą się wizyty (lista kontrahentów, u których były planowane wizyty w dniu wybranym przez użytkownika). Użytkownik ma możliwość odrzucenia kontrahentów, dla których nie chce tworzyć wizyt. Podczas wykorzystywania opcji Kopiuj dzień, przenoszone są do nowych wizyt informacje związane z Kolejnością wizyt (funkcjonalność Kolejności wizyt opisana została poniżej).
Plan realizacji
Aplikacja Mobilny CRM umożliwia także ograniczenie wyświetlanych na liście wizyt do podanego zakresu czasowego. Aby użytkownik mógł skorzystać z takiego filtra, należy kliknąć na ikonę lejka w górnej części listy, a następnie wybrać Plan realizacji. Wyświetli się wówczas okno pozwalające na wprowadzenie zakresu czasowego wyświetlanych pozycji na liście Wizyt. Opcja Ilość dni pozwala zawężać listę wizyt do zakresu czasowego od dnia bieżącego do ilości dni podanej przez użytkownika. Po ustawieniu parametrów należy kliknąć przycisk OK, a następnie zatwierdzić działanie filtra przyciskiem Zastosuj filtr. Lista wizyt skróci się do pozycji mieszących się w podanym zakresie czasowym.
Zadania
Po kliknięciu na liście wizyt w wybraną wizytę, na ekranie wyświetla się jej karta. Zawiera dwie zakładki (ekrany rozszerzone). Pierwsza zakładka to ekran zadań, które należy wykonać w danej wizycie:
Druga zakładka to ekran szczegółów wizyty, na którym prezentujemy informacje związane z kontrahentem, terminem planowanego wykonania danej wizyty, statusem całej wizyty oraz ewentualnymi uwagami dla całej wizyty:
Na ekranie zadań danej wizyty, użytkownik widzi zadania, jakie powinien wykonać podczas wizyty u wybranego kontrahenta. Użytkownik może zrealizować wybrane zadanie lub odrzucić je. Wyboru odpowiedniej operacji dokonuje się poprzez naciśnięcie przycisku strzałki w dół dla konkretnego zadania, a następnie wybraniu odpowiedniej opcji. Użytkownik może odrzucić wybrane zadanie lub zadania z całej wizyty, albo odrzucić całą wizytę u danego kontrahenta. System wymaga podania przyczyny odrzucenia zadania/wizyty.
Jeżeli w systemie aktywna jest funkcjonalność rejestrowania czasu trwania wizyty, przed przystąpieniem do realizacji poszczególnych zadań należy nacisnąć przycisk . Dzięki temu zarejestruje się początek wizyty i dostępne do realizacji staną się wszystkie zadania.
W systemie możemy ustawić kolejność wizyt, według której przedstawiciele zrealizują wizyty.
Dla każdej wizyty możemy określić kolejność jej wykonania w ciągu dnia. Możeny ją ustawić dla wizyt planowanych oraz wizyt zatwierdzonych do realizacji. Uszeregowanie wizyt widoczne jest na oknie wizyt w zaznaczonym na obrazku miejscu:
Kolejność można ustawić albo na oknie szczegółów wizyty, albo z poziomu listy wizyt za pomocą opcji Kolejność. Podczas kopiowania wizyt, każda skopiowana wizyta otrzymuje kolejność „0”.
Aplikacja domyślnie wyświetla listę wizyt posortowaną zgodnie z ustawioną kolejnością wizyt. Aplikacja nie kontroluje wprowadzanych wartości kolejności, w stosunku do już istniejących wizyt. Jeżeli kilka wizyt otrzyma taką samą kolejność, to wyświetlają się one według kolejności dodania do realizacji w danym dniu.
Mobilny CRM Wizyty – Kalendarz
W systemie PS Mobile – Mobilny CRM istnieje możliwość wyświetlenia wizyt w formie kalendarza. Aby to zrobić należy wybrać z górnego menu opcję Pokaż kalendarz. Opcja ta pozwala wyświetlić utworzone wcześniej w systemie wizyty – nie ma możliwości edycji istniejących wizyt lub tworzenia nowych wizyt w oknie kalendarza. Kalendarz dostępny jest dla wizyt zatwierdzonych do realizacji oraz dla listy wizyt planowanych.
Wyświetla się okno, w którego menu dostępne mamy opcje:
- Miesiąc,
- Tydzień,
- Lista wizyt (powrót do listy wizyt)
Domyślnie kalendarz uruchamia się w formie prezentującej wizyty w bieżącym miesiącu. Dni zaznaczone na zielono oznaczają dni, w których zostały stworzone wizyty. Wyświetlona liczba oznacza ilość wizyt stworzonych na dany dzień. Dzień wybrany przez użytkownika dzień wyróżnia się ciemniejszym kolorem zielonym. Dla wybranego dnia wyświetla się lista wizyt poniżej kalendarza. Prezentują się one zgodnie z ustaloną Kolejnością (opcja opisana powyżej).
Kalendarz wyświetlony w postaci tygodnia prezentuje bieżący tydzień oraz informacje o wizytach zaplanowanych w tym tygodniu:
Moduł Wizyty pozwala uporządkować dzień pracy przedstawiciela handlowego. Etapy jesgo pracy opisujemy zarówno w mobilnej aplikacji PSMobile Sale jak i w „webowej” aplikacji PSMobile Center.
Mapa
W Menu wizyt w realizacji dostępna jest opcja Mapa:
Opcja dostępna jest na każdej zakładce w module w tym module.
Pozwala ona wyświetlić na mapie klientów, dla których są w bieżącej chwili widoczne wizyty na liście wizyt:
Kliknięcie w wybrany znacznik wyświetli nazwę klienta.
Jeżeli mapy firmy Google nie rozpoznały adresu, który wprowadziliśmy (np. nie jest prawidłowy) to go nie wyświetlą.