W poprzednich dekadach firmy wdrażały systemy ERP, następnie firmowe platformy handlowe oparte o WWW. Obecnie ciągła transformacja biznesu, zwłaszcza procesów sprzedaży, jej przyśpieszenie wymuszają kolejny krok – mobilne aplikacja sprzedażowe. W sektorze B2C praktycznie każdy duży sprzedawca internetowy udostępnia swoim klientom aplikacje mobilną. Potrzebę tę dostrzegli również dostawcy B2B.
Możliwość złożenia zamówienia: przez sklepy u swoich hurtowników, firmy handlowe u swoich dystrybutorów czy producentów na urządzeniach mobilnych – najczęściej smartfonach czy też tabletach stała się praktycznie wymogiem.
Można zapytać dlaczego mobilna aplikacja sprzedażowa B2B jest lepsza od platformy internetowej. Przede wszystkim dlatego, że jest mobilna. Można z niej w wygodny sposób korzystać w dowolnym miejscu w samochodzie, w kolejce w urzędzie czy też czekając w terenie na spóźnionego kontrahenta. Można oczywiście korzystać w ten sam sposób z internetowej platformy sprzedażowej. Jednak w 99% nie będzie to tak wygodne jak w aplikacji. Zapewne korzystanie z oprogramowania mobilnego będzie również zdecydowanie szybsze.
Przykładem sukcesu mobilnej aplikacji sprzedażowej będzie zapewne allegro. Zapewne niewiele osób korzysta na telefonie z tej platformy sprzedażowej w wersji www.
Skalę i wagę zjawiska potwierdza fakt, że platforma Google Play odnotowuje przyrost na poziomie około 3 tyś aplikacji mobilnych dziennie.
Aplikacje mobilne łączą pomiędzy sobą wszystkie możliwe grupy użytkowników.
Najbardziej oczywisty układ czyli firma – firma (Business – Business czyli B2B) gdzie stroną np. zamawiającą produkty jak i stroną realizującą zamówienie jest firma. Przykładem takiej aplikacji jest oprogramowanie Mobilny Handlowiec, wspomagające pracę handlowców w terenie.
Inny funkcjonujący układ to klient prywatny – klient prywatny (Customer – Customer czyli C2C) – przykładem zastosowań mogą być wszelkie tablice ogłoszeniowe. Korzystają użytkownicy niebiznesowi, którzy są zarówno kupującymi jak i sprzedającymi.
Najwięcej aplikacji powstało jednak w sferze firma – klient prywatny (Business – Customer czyli B2C) Jest to odzwierciedleniem rynku tradycyjnego gdzie mamy tysiące sklepów (biznes) sprzedających i setki tysięcy klientów prywatnych. Przykładami mogą tutaj być niezliczone mobilne platformy handlowe z wszelkiego rodzaju produktami dla klientów prywatnych.
Odpowiedzi i przykładów jest wiele:
Najważniejsze cechy aplikacji mobilnej b2b
Są na ogół profilowane do wąskiej grupy klientów dzięki czemu uzyskuje się przejrzystość prostotę a tym samym chęć ich używania, która przekłada się z kolei na skuteczność ich wprowadzenia
allmobile poleca zestaw aplikacji mobilnych: dla handlowca Sprzedaż, dla handlowca CRM, dla menagera, dla klienta B2B.
Dla klientów nie posiadających oprogramowania obsługującego całą organizację polecamy zintegrowany system zarządzania firmą PS2000.
Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń bez wątpienia możemy stwierdzić, że jako producent oprogramowania dedykowanego na platformę Android możemy dla Państwa zaprojektować, wykonać oraz wdrożyć praktycznie dowolną aplikacje mobilną. Zapraszamy do kontaktu.
allmobile prezentuje Państwu jedno z najlepszych rozwiązań dedykowanych dla przedstawicieli handlowych dostępnych na polskim rynku. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży IT, gwarantuje Państwu produkt i usługi na najwyższym poziomie. Zapraszamy do kontaktu z naszymi pracownikami działu rozwiązań mobilnych.
ul. Ks. Bpa H. Bednorza 19
40-384 Katowice