ul. Ks. Bpa H. Bednorza 19
40-384 Katowice

W poprzednich dekadach firmy wdrażały systemy ERP, następnie firmowe platformy handlowe oparte o WWW. Obecnie ciągła transformacja biznesu, zwłaszcza procesów sprzedaży, jej przyśpieszenie wymuszają kolejny krok – mobilne aplikacja sprzedażowe. W sektorze B2C praktycznie każdy duży sprzedawca internetowy udostępnia swoim klientom aplikacje mobilną. Potrzebę tę dostrzegli również dostawcy B2B.

Możliwość złożenia zamówienia: przez sklepy u swoich hurtowników, firmy handlowe u swoich dystrybutorów czy producentów na urządzeniach mobilnych – najczęściej smartfonach czy też tabletach stała się praktycznie wymogiem.

Można zapytać dlaczego mobilna aplikacja sprzedażowa B2B jest lepsza od platformy internetowej. Przede wszystkim dlatego, że jest mobilna. Można z niej w wygodny sposób korzystać w dowolnym miejscu w samochodzie, w kolejce w urzędzie czy też czekając w terenie na spóźnionego kontrahenta. Można oczywiście korzystać w ten sam sposób z internetowej platformy sprzedażowej. Jednak w 99% nie będzie to tak wygodne jak w aplikacji. Zapewne korzystanie z oprogramowania mobilnego będzie również zdecydowanie szybsze.

Przykładem sukcesu mobilnej aplikacji sprzedażowej będzie zapewne allegro. Zapewne niewiele osób korzysta na telefonie z tej platformy sprzedażowej w wersji www.

Skalę i wagę zjawiska potwierdza fakt, że platforma Google Play odnotowuje przyrost na poziomie około 3 tyś aplikacji mobilnych dziennie.

Aplikacje mobilne łączą pomiędzy sobą wszystkie możliwe grupy użytkowników.

Najbardziej oczywisty układ czyli firma – firma  (Business – Business czyli B2B) gdzie stroną np. zamawiającą produkty jak i stroną realizującą zamówienie jest firma. Przykładem takiej aplikacji jest oprogramowanie Mobilny Handlowiec, wspomagające pracę handlowców w terenie.

Inny funkcjonujący układ to klient prywatny – klient prywatny (Customer – Customer czyli C2C) – przykładem zastosowań mogą być wszelkie tablice ogłoszeniowe.  Korzystają użytkownicy niebiznesowi, którzy są zarówno kupującymi jak i sprzedającymi.

Najwięcej aplikacji powstało jednak w sferze firma – klient prywatny (Business – Customer czyli B2C)   Jest to odzwierciedleniem rynku tradycyjnego gdzie mamy tysiące sklepów (biznes) sprzedających i setki tysięcy klientów prywatnych. Przykładami mogą tutaj być niezliczone mobilne platformy handlowe z wszelkiego rodzaju produktami dla klientów prywatnych.

Dlaczego aplikacje mobilne B2B rozwijają się tak dynamicznie?

Odpowiedzi i przykładów jest wiele:

  • Prostota logowania – skanowanie odcisku palca lub rozpoznawanie twarzy
  • Szybki dostęp do danych biznesowych w kilku krokach np.:
    • dostęp do danych o produktach poprzez skanowanie kodów
    • dostęp do polityki cenowej zindywidualizowanej dla konkretnego klienta
  • Możliwość rozległego nadzorowania pracowników poprzez:
    • Nadzorowanie ilości oraz jakości zamówień w trybie online
    • Możliwość analizy śladu geolokalizacyjnego (GPS) miejsca ich utworzenia
  • Dostęp do dowolnego magazynu części bez względu jego na lokalizację co w przypadku serwisantów również pracujących w terenie może znacząco przyśpieszyć lub udokładnić termin dostawy uszkodzonej części a tym samym doprowadzić do szybszego uruchomienia uszkodzonego urządzenia
  • Możliwość wysyłania do klientów dedykowanych powiadomień, które pojawiają się w aplikacji mobilnej jako odpowiednie komunikaty mogące dotyczyć:
    • aspektów pozytywnych jak dedykowane dla klienta promocje jak i
    • powiadomień o np. przeterminowanych płatnościach

Najważniejsze cechy aplikacji mobilnej b2b

  • Prostota użytkowania
  • Funkcjonalność
  • Dzięki jej stosowaniu zarówno firma jak i jej kontrahenci – faktyczni użytkownicy powinni osiągać konkretne korzyści biznesowe.
  • Interaktywność – programy zainstalowane na urządzeniach mobilnych w odróżnieniu od strony internetowej zmuszają do działania. Strona daje możliwość ucieczki w dowolny link, czy też skrót przeglądarki w dowolnym momencie. W aplikacji zdecydowanie lepiej można podpowiadać (wymuszać) kolejne kroki użytkownika – doprowadzając do pożądanego działania.
  • Mobilność zawsze jest dostępna, (zakładając że smartfona zawsze mamy przy sobie) – na ogół gdy jesteśmy zalogowani możemy jednym kliknięciem przystąpić do działania.

Są na ogół profilowane do wąskiej grupy klientów dzięki czemu uzyskuje się przejrzystość prostotę a tym samym chęć ich używania, która przekłada się z kolei na skuteczność ich wprowadzenia

allmobile poleca zestaw aplikacji mobilnych: dla handlowca Sprzedaż, dla handlowca CRMdla menagera, dla klienta B2B.
Dla klientów nie posiadających oprogramowania obsługującego całą organizację polecamy zintegrowany system zarządzania firmą PS2000.

Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń bez wątpienia możemy stwierdzić, że jako producent oprogramowania dedykowanego na platformę Android możemy dla Państwa zaprojektować, wykonać oraz wdrożyć praktycznie dowolną aplikacje mobilną. Zapraszamy do kontaktu.

Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0